piątek, 2 grudnia 2011

294 - Original Chocolate Chip Cookies



Tym razem upiekłam bez pomocy M. Jakoś lepiej mi wychodzi gdy jestem sama w kuchni. Nic się nie wylewa, nic mi nie spada... :)

Przed Wami Original Chocolate Chip Cookies - symbol USA. Obecne w każdym amerykańskim filmie.




Skladniki:
  • 150g  masla 
  • 125g jasnego brązowego cukru 
  • 100g białego drobnego cukru 
  • cukier waniliowy
  • 1 jajko i 1 żółtko
  • 300g maki 
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 2 tabliczki czekolady 



Roztopić w garnku masło i pozostawić aby lekko wystygło. Utrzeć w dużej misce z białym i brązowym cukrem i cukrem waniliowym. Dodać jajko i żółtko i ucierać do uzyskania kremowej masy. Delikatnie wmieszać przesianą mąkę i sodę. Następnie połączyć z pokrojoną na małe kawałeczki czekoladą.
Nakładać łyżką do lodów (ja zrobiłam o połowę mniejsze ciastka) na blachę wyłożoną papierem. Porcję "oczekującą" włożyć do lodówki.

Piec 10-15 min w 170 stC

Studzić na kratce!
Najlepiej smakują na drugi dzień. Można je przechowywać przez 5 dni w szczelnie zamkniętym słoiku. 




1 komentarz: